For hospitaler

Opstart af hold

Når holdet er etableret, vil FADLs Vagtbureau sørger for at udstede ansættelsesbreve på vegne af afdelingen.

Vi sørger også for at få udnævnt en holdleder. Vi gør opmærksom på, at holdlederen er under ledelsen af den holdansvarlige sygeplejerske på FADLs Vagtbureau.

Holdledernes opgave er at:

  • være kontaktperson mellem holdet og afdelingsledelsen.
  • Indkalde og afholde ét månedligt holdmøde.
  • udarbejde vagtplan og sende den til afdelingen og Vagtbureauet.
  • sikre at beskeder fra ledelsen og f.eks. beskrivelse af nye procedure bliver givet til holdmedlemmerne.
  • sikre at opsigelser informeres dels til afdelingsledelsen samt FADLs Vagtbureau.
  • sikre, at der annonceres og ansattes nye holdmedlemmer, dette i tæt samarbejde med den holdansvarlige sygeplejerske på FADLs Vagtbureau.
  • aftale eventuel oplæringsprogram i samarbejde med afdelingsledelsen.
  • holdet er velfungerende og at den kollektive vagtdækning bliver overholdt.
  • tage initiativ, herunder også sociale, til at holdet fungerer godt og bliver længe på afdelingen.

Vi gør opmærksom på, at det ikke er holdlederens opgave, at håndtere eventuelle klager over et holdmedlem. Kontakt i stedet den ansvarshavende sygeplejerske Astrid Rosenkranz Bruun (ab@fadl.dk).

Alle holdmedlemmer bliver indkaldt til et stiftende holdmøde, hvor holdmedlemmerne får hilst på hinanden og deres holdleder. Til dette holdmøde udleveres retningslinjer for arbejde på hold, eventuelt udleveres materiale fra afdelingen samt vagtplanlægning. Ønsker I at deltage, er I meget velkomne til at kontakte Astrid.

Ledige hold

Driftsinformation

Åbningstider

Telefon: 35 37 88 00

Receptionens åbningstider
Mandag - torsdag: 9-17
Fredag: 9-14

Uddannelse og HR's åbningstider
Man - tors. kl. 9-12 og 12.30-15
Fredag kl. 9-12 og 12.30-14