Vagtbureauet

Direktør søges

Direktør søges til en unik selvejende nonprofit organisation inden for sundhedsvæsenet. Vagtbureauets nuværende direktør går efter eget ønske på pension, og derfor søges en ny direktør.

Vagtbureauet er stiftet i 1960’erne og fortsat i en rivende udvikling. Vær med til at udvikle og styrke den fortsatte stærke placering indenfor sundhedsvæsenet.

Hvem er vi

FADLs Vagtbureau i København blev etableret i første halvdel af 1960’erne. Dette var en udløser af det store vagtarbejde, der var i begyndelsen af 1950’erne under den store polioepidemi, og hvor mange lægestuderende arbejdede på døgnhold med manuel ventilering, især af syge børn.

Vagtbureauet formidler fortsat lægestuderende til vagtarbejde på de somatiske og psykiatriske afdelinger på regionernes hospitaler og psykiatriske centre. Derudover finder der en vagtdækning sted i den primære sektor hos speciallæger og almen- praktiserende læger mm.

Vagtbureauet forestår tillige en omfattende intern uddannelse, der sikrer, at de lægestuderende, der sendes ud til rekvirenterne, til stadighed har det krævede kompetenceniveau.

Vagtbureauet har derudover, på vegne af regionerne, ansvaret for akkreditering af de lægestuderende, der sendes ud på vagterne.

De studerende bliver udstyret med erfaringer, kompetencer og en sikkerhed til senere brug. Arbejdet som FADL-vagt giver de lægestuderende studierelevant erfaring, og derigennem opnår de erfaring med kommunikation, samarbejde og interaktion mellem mennesker til stor gavn for alle.

Vagtbureauet har mere end 2.500 lægestuderende tilknyttet som FADL-vagter og de dækker ca. 63.000 vagter årligt. Vores Kursusafdeling uddanner årligt ca. 600 studerende på vores egne Sygeplejevikar- og Ventilatørkurser. Den årlige omsætning ligger i størrelsesordenen 150 mio. kr. Vagtbureauet er nonprofit, men har gennem de seneste mange år haft overskud, hvilket er kommet retur til brugerne i form af lavere driftsudgifter.

Specielt gennem 2020 har Vagtbureauet været markant involveret i uddannelses- og bemandings tiltag omkring Corona pandemien. Dette har placeret Vagtbureauet i en central position, der er fortsat i indeværende år.

I dag fremstår denne organisation lige så initiativrig som tidligere, og der er sjældent langt fra idé-stadiet til, at projekter iværksættes.

Organisationen

Vagtbureauet har en stærk virksomhedskultur, bl.a. fordi vi er stolte af vores historie og den forskel, vi gør for de studerende og rekvirenterne.

Vi har mange års erfaring inden for det sundhedsfaglige område og er – til trods for det store omfang af vores arbejde – en dedikeret mindre organisation med en høj anciennitet, hvor meget erfarne og fagligt velkvalificerede medarbejdere sikrer den daglige drift og aktivt indgår i planlægningen af de fremtidige tiltag. Vi sætter den gode kollegialitet i højsædet og ser frem til, at du vil indgå i dette fællesskab.

Ud over det fastansatte personale er der tilknyttet lægestuderende til at varetage forskellige administrative opgaver, ligesom der er et større antal fagprofessionelle tilknyttet Vagtbureauets omfattende kursusaktivitet. Alt i alt, er der ca. 100 medarbejdere der arbejder på fuld- eller deltid for Vagtbureauet.

Vagtbureauets bestyrelse er i henhold til den regionale driftsaftale sammensat af lægestuderende, og du skal kunne skabe og formidle et loyalt samarbejde og samtidig sikre en transparens mellem drift, udvikling og beslutningskompetencer mellem dig, Vagtbureauets medarbejdere og bestyrelsen.

Personlige egenskaber

Vi lægger stor vægt på din personlighed, og du skal kunne trives i en organisationskultur, hvor der er en uformel tone og ”højt til loftet”.

Du skal være en god kommunikator til både personalet, til de lægestuderende der er relateret til Vagtbureauet, til regionale kontakter og andre interessenter omkring Vagtbureauet.

Du skal med en engageret dømmekraft kunne videreføre, motivere og udvikle organisationen ud fra de basisværdier, der har været grundlaget siden starten af 1960’erne.

Du skal kunne arbejde selvstændigt, drive og strukturere indsatser og aktiviteter, kunne håndtere budget- og regnskabsmæssige problemstillinger og have en god indsigt i digitalisering af arbejds-opgaver.

Du har enten en sundhedsfaglig- eller en administrativ / økonomisk tilgang til at kunne varetage denne stilling, og det er i begge tilfælde vigtigt, at du har den tilstrækkelige økonomisk erfaring for sammen med regnskabschefen at kunne varetage Vagtbureauets budget- og regnskabsområde.

Du tilbydes

Du vil få en meget fri og selvstændig stilling i en spændende og udviklingsorienteret organisation med et reelt personligt og fagligt udviklingspotentiale. Du vil referere til Vagtbureauets bestyrelse og vil få en dagligdag sammen med erfarne kollegaer i et uformelt miljø, der er præget af den enkelte medarbejders indsats og faglige ansvar.

Dertil kommer en lønpakke, der afspejler stillingens indhold og potentiale.

Yderligere information

Du kan læse meget mere om Vagtbureauets aktiviteter og organisationsgrundlag her på vores hjemmeside www.fadlvagt.dk  og vores facebooksider (Vigtig info fra FADLs Vagtbureau) samt (Ny medicinstuderende – forår 2021 – København – FADLs Vagtbureau)

Du er også velkommen til at indhente en supplerende “Job- og kravprofil” samt rekvirere vores personalehåndbog for en indsigt i vores overordnede og dagligdags regler og aftaler.

Vi bor centralt i hyggelige og gode lokaler lige overfor Panum og tæt på offentlig transport.

FADLs Vagtbureau i København
Blegdamsvej 26, Baghuset
2200 København N

Har du spørgsmål til stillingen – eller mangler du oplysningen om Vagtbureauet, kan du kontakte enten vores bestyrelsesformand Christian Benson på mail: christian.benson@fadl.dk eller nuværende direktør Peter Andersen på 35245407 / mail: pa@fadl.dk.

Ansøgning og ansøgningsfrist

Vi ser gerne, at vores nye direktør kan tiltræde stillingen enten den 1. maj eller muligvis 1.juni. Ansøgningsfristen er mandag den 15. marts 2021 kl. 10:00.

Ansøgninger sendes til mail: ledelse@fadl.dk

Samtaler finder sted i uge 11 og 12.

Ansøgning og ansøgningsfrist

Vi ser gerne, at vores nye direktør kan tiltræde stillingen enten den 1. maj eller muligvis 1.juni. Ansøgningsfristen er mandag den 15. marts 2021 kl. 10:00.

Ansøgninger sendes til mail: ledelse@fadl.dk

Samtaler finder sted i uge 11 og 12.

Vi bor centralt i hyggelige og gode lokaler lige overfor Panum og tæt på offentlig transport.

FADLs Vagtbureau i København
Blegdamsvej 26, Baghuset
2200 København N

Ledige hold

Mød os på Facebook

På vores Facebook side kan du se den nyeste info fra Vagtbureauet.

Til dig der skal til at starte på medicinstudiet (forår 2021), har vi oprettet en Facebookgruppe med en masse nyttig viden.

Siderne er udelukkende til at give info. Vi responderer ikke på beskeder i dette forum.
Har du spørgsmål til FADLs Vagtbureau, så ret telefonisk henvendelse til os på telefon 35 37 88 00

Åbningstider

Telefon: 35 37 88 00

Receptionens åbningstider februar
Mandag - torsdag: 13-17
Fredag: LUKKET
Bemærk at der KUN er personlig adgang for nødvendige henvendelser - alle andre henvendelser skal ske telefonisk eller på mail.

Uddannelse og HR's åbningstider
Man - tors. kl. 9-12 og 12.30-14
Fredag lukket